Robòtica educativa
La robòtica educativa és un sistema d’aprenentatge que engloba diverses matèries d’estudi i que utilitza els robots com a eix principal per a adquirir competències a través del disseny, la construcció i la programació.
La robòtica educativa permet desenvolupar habilitats creatives i resolutives.
La metodologia de la robòtica educativa propicia que els alumnes s’impliquin en el seu propi aprenentatge a partir de la recerca d’informació de forma lúdica i a través del joc en les diferents disciplines STEAM: la ciència, la tecnologia, l’enginyeria, l’art i les matemàtiques.
L’activitat de la robòtica educativa té com a base el plantejament d’un repte perquè els alumnes el resolguin a través d’un procés de disseny, construcció, programació, proves, documentació i presentació.
La robòtica educativa aporta grans avantatges a l’alumnat en totes les etapes educatives. Els principals són:
- La participació en el procés d’aprenentatge.
- Desenvolupament del raonament, la lògica intuïtiva, la percepció espacial, la psicomotricitat fina, el pensament computacional, l’autonomia, l’autoestima i les intel·ligències múltiples.
- Potenciació de les capacitats de resolució de problemes, la creativitat i la motivació per les vocacions científiques.
- Ús del joc com un mitjà de treball.
- La llibertat de cometre errors
Aquesta entrada està basada en la informació de referent a la robòtica educativa de la Viquipèdia que es pot consultar a: https://ca.wikipedia.org/wiki/Robòtica_educativa
Robòtica educativa a ScratchCatalà:
https://www.scratchcatala.com/robotica-educativa/
Voleu descobrir la robòtica educativa a Sitges?
Necessiteu assessorament sobre robòtica educativa a la vostra escola?
Seguiu l’enllaç: